Transparante communicatie die aansluit bij je merk

Meer dan ooit is het in marketing belangrijk voor ondernemingen om authentiek, eerlijk en open te zijn. Transparantie is niet alleen een trend, maar ook een manier om vertrouwen op te bouwen.

Waarom is transparantie belangrijk?

Wanneer je gaat winkelen, wil je weten welke prijs je betaalt voor je iets koopt. Je wil weten wat de ingrediënten zijn, wat de voedingswaarde is, enz. Dat is transparantie!

Als je als onderneming open communiceert over wat je belangrijk vindt en hoe je tewerk gaat, weten je mogelijke klanten waar ze aan toe zijn. Zo bouw je een sterke identiteit op.

Online zichtbaarheid

Dankzij sociale media willen mensen meer weten over de mensen achter een bedrijf. Door verhalen te vertellen en echte ervaringen te delen, kan je laten zien waar je merk echt voor staat.

Hoe je dat doet?

  • Maak gebruik van concrete voorbeelden: realisaties, getuigenissen van klanten, authentieke verhalen en illustreer ze met juiste cijfers.
  • Laat ‘echte’ mensen zien in je afbeeldingen, toon foto’s van je eigen realisaties.
  • Vertrek vanuit je sterktes en leg uit waarom je die keuzes maakt. Mogelijk vertel je ook wat je niet doet?

Blijven praten, ook als het lastig is

Ook als er iets misgaat, is het belangrijk om open te zijn. Als je als bedrijf laat zien wat er mis is en hoe je het wil oplossen, bouw je vertrouwen op.

Het is net als in een goede vriendschap: eerlijkheid duurt het langst. Vandaar is het belangrijk om te reageren op reviews, ook al zijn ze minder goed. Ga in contact met de klant en leg uit hoe je zijn feedback verder opvolgt.

Door open en eerlijk te zijn, bouw je niet alleen aan een sterke identiteit, maar ook aan duurzame relaties met je klanten.

 

Hoe kunnen we jou helpen met je transparante communicatie over alle kanalen?

Neem vandaag nog contact met ons op.

Of klik eerst hier voor een transparant overzicht van onze prijzen.