E-mailmarketing: 4 onmisbare stappen voor succes
Denk je dat e-mailmarketing een eeuwen oud communicatiemiddel is, omdat minder mensen je mails openen of er amper op door klikken? Dan wordt het hoog tijd om je e-mail marketingstrategie te verfijnen, want e-mailmarketing is en blijft de manier om een breed publiek te bereiken en een langdurige band met zowel klanten als niet klanten op te bouwen.
Nu, wat houdt e-mailmarketing juist in en welke voordelen biedt het jou? Naast het feit dat e-mailmarketing veel mensen kan bereiken, is het ook een manier om je publiek op de hoogte te houden van nieuwtjes en ontwikkelingen binnen je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan:
- Een welkomstmail voor je nieuwe klanten
- Een opvolgmail na een offerteaanvraag met extra informatie
- Een periodieke nieuwsbrief met bedrijfsupdates en succesverhalen
Benieuwd naar hoe je e-mailmarketing efficiënt aanpakt? Hier zijn vier essentiële stappen voor een succesvolle e-mailmarketingstrategie.