Case VPD 8 jaar MaaS-klant

8 jaar sterke marketing en communicatie met MaaS

VPD

De opdracht

Na 8 jaar gaan we voor VPD nog steeds aan de slag met het beantwoorden van de kernvragen: “Waarvoor staat VPD en waar willen ze naartoe?” Met de juiste strategieën en realisaties blijven we hun pioniersrol binnen duurzame en logistieke oplossingen communiceren zodat zij hun ambities verder kunnen waarmaken. In 2024 gingen we strategisch te werk om hen sterker uit de concurrerende B2B-markt te laten springen. We focusten op authentieke storytelling, zoals medewerkersverhalen, en dachten mee over slimme initiatieven om hun Google Reviews te verhogen in aantal en in cijfer op 5. Zo introduceerden we een VPD-branded Google Review-kaartje bij levering, naast tal van andere strategische acties die hun merkverhaal versterkten. 

De samenwerking VPD - DNA

De samenwerking

Onze samenwerking is gebouwd op openheid, transparantie en een gedeelde drive om continu te vernieuwen en voorop te blijven lopen. Met onze MaaS-aanpak zorgen we dat elke stap – van creatieve concepten tot strategie – deel uitmaakt van een groter geheel. We geven VPD een gezicht door mensen centraal te stellen. Dat we onze realisaties succesvol zijn, wordt ook door de directie beaamd met dit mooie compliment: “Onze klanten vinden ons spontaan en weten vooraf al goed waar VPD voor staat!”. Het resultaat van een consistente, gefocuste communicatie die verbindt.  

Branding Volta-Truck VPD

Branding Volta-Truck

De gepersonaliseerde Volta-truck draagt bij tot de duurzame groei van VPD om hun wagenpark te blijven vernieuwen en leveringen in de steden zo snel mogelijk volledig emissieloos uit te voeren. De branding van de truck moest dus niet enkel opvallen in het straatbeeld, maar ook hun DNA weerspiegelen en een duidelijke boodschap naar buiten brengen: “Committed to a greener future”. Deze boodschap vertaalde zich naast de branding van de truck ook in een strategische multichannel communicatie-aanpak.  

Opvallende nieuwjaarscommunicatie

Een ander radertje waarmee we in 2024 het verhaal van VPD naar buiten brachten: een nieuwjaarsboodschap. We kozen ervoor om letterlijk het nieuwe jaar in te ‘poppen’, een verrassende actie met blijvende indruk. Want nieuwjaarscommunicatie is dé kans om op een creatieve manier top-of-mind te blijven bij de klanten. 

Het resultaat

Onze strategische en creatieve aanpak heeft VPD geholpen om hun positie als koploper in duurzame logistiek te versterken. Bij de Google Reviews zagen we het aantal sterk toenemen. In februari 2024 stond VPD op 3,2 sterren. Dit cijfer evolueerde op een dikke 5 maanden (en 473 reviews) later naar 4,2 sterren. Eén jaar later in februari 2025 is er nog steeds een indrukwekkende groei naar + 1.800 reviews die leiden tot 4,5 sterren.  

Ook het aantal websitebezoekers steeg met maar liefst 500%, en groeide hun zichtbaarheid op LinkedIn aanzienlijk, met meer interactie en een bredere doelgroep.  

De prestigieuze titel ‘Transporteur van het Jaar 2022’ en impactvolle communicatie die voortkomt uit een duidelijke strategie waarmee we de afgelopen periode aan de slag gingen zorgen niet enkel voor verhoogde merkbekendheid, het trekt ook grote klanten aan zoals Ikea en MediaMarkt.  

Dit bevestigt dat VPD niet alleen een pionier is in duurzame transportoplossingen, maar ook een betrouwbare partner voor toonaangevende bedrijven. 

Daarnaast krijgt VPD steeds vaker een podium om hun visie op emissievrije logistiek te delen. Ze zijn uitgegroeid tot een inspirerende stem in de sector, die actief meebouwt aan een duurzamere toekomst. Onze samenwerking blijft evolueren om deze impact verder te versterken. 

Ook aan de slag?

Meer weten over onze succesvolle samenwerking met VPD  of ben je nieuwsgierig geworden wat wij voor jou kunnen betekenen? 

Kom een babbeltje doen

Meer branding

Een open deur intrappen bij Belisol. Il faut le faire! DNA did it!

Belisol Asse, Aalst, Sint-Pieters-Leeuw

Een open deur intrappen bij Belisol. Il faut le faire! DNA did it!

Sinds 2021 is DNA Marketing aan de slag voor Beliteam a.k.a. de Belisol-vestigingen in Sint-Pieters-Leeuw, Asse en Aalst onder leiding van Wim Hernaut. Sleutel tot succes: de digitale vertaling van hun succesvolle regionale aanpak met o.a. een lokale website. Een prachtige samenwerking met veel toekomstperspectief.

Lees meer
Rebranding zet nieuwe duurzame visie in de kijker

VPD Transport & Logistics

Rebranding zet nieuwe duurzame visie in de kijker

VPD Transport & Logistics, een gespecialiseerd bedrijf in transport en logistiek, toonde zich al snel een trendsetter voor duurzame oplossingen in de transportsector. Belangrijke waarden die het bedrijf graag wilde delen met (potentiële) klanten. Tijd voor een rebranding, dus. Met het DNA-team, marketingpartner sinds jaren, als gids onderweg.

Lees meer